tisdag 12 maj 2009

skuldsatt.nu



ÅH HERRE GUD!

Detta var det värsta jag sett i hela mitt liv. Självgodare kille får man leta efter.

Ardalan måste jag säga gör ett smart drag att marknadsföra sig på detta viset. Att med kraft angripa en bespottad bransch och driva en fråga där man snabbt kan få opinionen med sig oavsett parti färg.

Tråkigt att han endast gör detta för att fjäska till sig röster i valet till Europaparlamentet i juni 2009 och inte för att han brinner för att ta upp frågan och diskutera den seriöst.

Han gör det väldigt enkelt för sådana som mig, (som inte från början har bestämt mig att smslån är dåliga) att se igenom hans fjäsk.

Satt och läst igenom hans hemsida skuldsatt.nu och insåg direkt hur lite fakta och kunskap han egentligen har om branschen och företagen han anklagar för ocker.

Ardalan om du läser detta lyssna på mitt råd och plugga på lite. Så slipper du se ut som en idiot i stora stygga Europa. Inte nog med att du gör bort dig här hemma i Sverige.

Debatten och diskussionen om SMS-lån välkomnar jag varmt. Upp med frågan i det stora medierna.
Problemet ligger i det uppenbara att alla vill göra något åt den uppenbara problematiken med SMS-lån. Men ingen vill sätta sig bakom skolbänken och faktiskt läsa in sig på hur det fungerar.




Ardalan du gör även ett annat genidrag!

”ja jag vet, jag gör en intervju med en stackars ungdom som har blivigt skuldsatt av SMS-lån” BRA NYTÄNK DÄR ARDALAN!!!!!

Om uppdrag granskning misslyckades fatalt, varför skulle då du lyckas?

Det ända du gör med denna intervju är att visa upp ur korkade människor det fin i vår kära land! Stackars Andreas Eriksson i intervjun kan ju uppenbart inte sköta sin ekonomi och är helt oförmögen att läsa och förstå avtal.

Det är för personer som Andreas som vi har tagit fram systemet med betalningsanmärkningar. Detta för att kunna skydda Andreas så han inte får impulser att ta stora lån eller köpa tv på avbetning.

Jag tycker uppriktigt synd om Andreas, Jag tycker synd om honom för att han lurats in av Ardalan att visa upp sig som en total förlorare. Andreas du borde be om att denna intervju skulle försvinna från Youtube! Jag tror inte att du förstår att Ardalan framställer dig som en förvuxen baby, som inte kan fatta genomtänkta beslut och som en person som man måste förklara saker för flera gånger innan du förstår.

Andreas om du läser detta, erkänn att du är en ”fuckup” som inte orkade sätta dig in i vad du gjorde när du lånade pengar, utan att ha för avsikt att betala tillbaka dem på utsatt tid. Rädda den lilla stolthet du har kvar! Låt inte Ardalan använda dig i sitt fjäsk till röster. Låt inte Ardalan förnedra dig framför hela svenska folket för egen vinningskull. Sluta tyck synd om dig själv och ta konsekvenserna av ditt handlande. Andreas gör detta och rädda den lilla uns av heder du fortfarande har kvar!

1 kommentar:

  1. Det som är lite skrämmande om man frågar mig är att man allt som oftast skyller så mycket på bankerna som lånar ut pengar, det är liksom bankens fel att folk tar ett smslån.

    Jag anser klart och tydligt att det är individen själv som tar ett lån och att bara banken erbjuder tjänsten, skyll därmed inte på bankerna utan ta ansvar för sitt egna agerande istället. Sen för att stoppa att så många får problem ska man istället se till att information om vad smslån innebär går ut ordentligt till svenskarna.

    Har informationen sen gått ut på ett effektivt sätt ska folk ha rätt att själva bestämma om de vill ta ett smslån eller ej själva, det är inte något som staten ska förbjuda.

    Vi ska alla ha chansen att bestämma vad vi vill göra med vår egna ekonomi, både om det är bra och dåliga beslut.

    SvaraRadera

ShareThis