onsdag 20 maj 2009

Ardalan är i hetluften idag!


Hitta en till sak om min nya favorit. som ni säkert såg är Ardalan i Blekinge nu och har blivigt intervjuad av SR där nere.

Här kan du lyssna på reportaget.

Jag gillar Ardalans frågor!

Ardalan
- ”Har du tagit sms-lån?”

Ardalan
- ”vad tycker du om sms-lån?”

Oj oj OJ! Stora journalistpriset har en given vinnare.
Gillar den riktige reportens fråga till Ardelan om att han kanske bara ”sparkar in öppna dörrar”. Mycket bra liknelse!

Ardalan gör nämligen inget nytt och han lyfter heller inte fram någon ny sexig fakta.

Jag är ledsen att detta kanske har blivigt till synes en hatblogg mot Ardalan Shekarabi. Det är givetvis inte meningen. Ardalan Shekarabi läser du detta vill jag bara förtydliga att du säkert är en jätte mysig kille.

Vi kanske kan ta en fika du och jag och prata om känslor och sånt.
Du kan förstående nicka medans jag grinar ut om hur synd det är om mig. För att du sedan ska ”slå näven i borde” och ropa ut att det visst är synd om mig.
Du lovar mig att du ska hjälpa mig och göra något om saken.
Sen rusar du iväg (Ardalan Shekarabi) och drar på dig stålmannendräkten och flyger ut i Europa för att rädda alla människor det är så synd om!

Låt oss inte glömma i all smutskastning att Ardalan Shekarabi är en mycket smart människa. Han får mycket publicitet och en bred opinion. Strategiskt mycket smart.

Det jag känner är problemet är att Ardalan Shekarabi lägger fokus på fel saker. Fokusera på de som det verkligen är synd om, äldre och sjuka som inte får den uppskattning och respekt de förtjänar. Ardalan Shekarabi väljer hellre att göra ”yxskaftet” Andreas Eriksson till rikskändis pga att han inte förstår bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ShareThis