tisdag 10 mars 2009

SMSlån Reklam!

Hittade tre reklam snuttar om SMS-lån på Youtube. Tänkte höra lite vilken av dessa ni tycker är bäst?
Alla tre har valt ganska olika sätt att marknadsföra sig.



Första reklamen är ganska saklig och klart framtagen för att passa radio. Känner inte att jag blir jätte upphetsad av den. Men den fyller sitt syfte och är extremt informativ. Reklamen är för Privatfinans. Ett företag jag har dålig kännedom om och som troligen är en ganska liten aktör på marknaden för sms-lån

Sen har vi de två giganterna. Folkia och Mobillån som är det klart mest etablerade bolagen i Sverige. Här känns reklamerna riktigt påkostade och snygga.



Folkia sattsar på att erbjuda bättre lån än maffian. Måste säga att jag tycker reklamen är mycket snygg och parallellerna till gudfadern och italienska familjeträd är klockren. Dock är den inte speciellt rolig. Tror att killarna som spånade i hopp denna reklam hade för avsikt att få den mycket roligare. Men den faller lite in som seg och utmärker sig inte något speciellt. Kontentan blir alltså en snygg reklam för smslån men tråkig.

Över till Mobillån



Fy fan vad ”smsa låna” jingeln är jobbig! Men jag skrattar som ett litet barn varje gång gör hör denna. Robert Gustafsson är ett humor geni. Reklamen är troligen framtagen till radio och jag känner igen den där ifrån. Undrar om det finns fler av dessa reklamer ute på nätet.

Om du vet vart det finns lämna en kommentar så jag får tag i dem. har letat som ett djur men utan att hitta något.

Denna reklam är absolut den roligaste. Men kanske inte den som gör sig bäst på Youtube.

Lämna gärna en kommentar om vad du tycker om dessa reklamfilmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ShareThis